Título
alterno
Documentary of the sixties
as art: Considerations of the movie Chronique d'un été. (English) O documentário dos
anos sessenta como arte: consideraçÕes sobre o filme Crônica de um verão.(Portuguese)
Idioma
Spanish
Autores
Fuente
Palabra Clave. dic2011, Vol. 14 Issue 2, p235-246. 12p.
Tipo de documento
Article
Descriptores
*DOCUMENTARY films
*MOTION pictures
*TECHNOLOGICAL innovations
*MASS media
*MOTION pictures
*TECHNOLOGICAL innovations
*MASS media
Palabras clave proporcionadas por el autor
documentary
Film
performance
photography
Rouch
cine
documental
fotografía
performance
Rouch
cinema
documentário
fotografia
performance
RouchLanguage of Keywords: English ; Spanish ; Portuguese
Film
performance
photography
Rouch
cine
documental
fotografía
performance
Rouch
cinema
documentário
fotografia
performance
RouchLanguage of Keywords: English ; Spanish ; Portuguese
Revisiones y productos
CHRONIQUE d'un ete (Film)
NAICS/Códigos del sector
512110 Motion Picture and
Video Production
Resumen (inglés): In the past
century, new forms of documentary emerged during the decade of the sixties,
like those of the cinema verité, the direct cinema and the free cinema. Several
studies consider these proposals a direct consequence of technological
advances; taking away importance to other aspects. The objective of this text
is to observe other influences, particularly regarding the performance. For
this end, the documentary Chronique d'un été, by Jean Rouch and Edgar Morin, is
analyzed as a performance.[ABSTRACT FROM AUTHOR]
Resumen (español): En la década de los
sesenta del siglo pasado emergieron nuevas formas de cine documental, entre
ellas el cinema verité, el direct cinema y el free cinema. Diversos estudios
consideran estas propuestas una consecuencia directa de los avances
tecnológicos, al restar importancia a otras condiciones. El objetivo de este
texto es observar otras influencias, como la que tuvo el performance. Para
esto, se realiza un análisis del documental Crónica de un verano, de Jean Rouch
y Edgar Morin, como un performance.[ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Portuguese): Na década dos
sessenta do século passado emergiram novas formas de cinema documentário, entre
elas o cinéma vérité, o direct cinema e o free cinema. Diversos estudos
consideram estas propostas uma consequência direta dos avanços tecnológicos,
tirando importância de outras condiçÕes. O objetivo deste texto é observar
outras influências, particularmente na qual teve o performance. Para isso,
realiza-se uma análise do documentário Chronique d'un été, de Jean Rouch e
Edgar Morin, como um performance.[ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of
Palabra Clave is the property of Universidad de la Sabana and its content may
not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the
copyright holder's express written permission. However, users may print,
download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged.
No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the
original published version of the material for the full abstract.Copyright applies to all Abstracts.
Afiliaciones del autor
1Magíster en Arte y Tecnología. Profesor asistente, Universidad
Javeriana, Bogotá, Colombia
ISSN
01228285
Número de acceso
85624002
Nota: Ingresar con su cuenta pasaporte y clave de la Universidad de Chile, cuando la base de datos EBSCO lo solicite.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.